середу, 1 квітня 2015 р.

Соліст Iron Maiden шукає інвесторів для свого дирижабля

Брюс Дікінсон на тлі свого проекту

Не знаю, чому тема дирижаблів так приваблива. Чи то це туга за «добрими старими часами», чи то любов до стімпанк, який не обходиться без цих повільних гігантів. Або ж прихована втома від шаленого ритму життя, коли хочеться з висоти подивитися на повільно пропливала внизу землю. І не тільки я це відчуваю - як тільки художники приймаються за яку-небудь альтернативну історію або паралельний всесвіт, то одним з головних візуальних відмінностей від реального світу стають статечно пропливають в небі пухкі апарати.

Після відмови від дирижаблів, людство позбулося їх незаперечних переваг. Їх вантажопідйомність, економічність в перерахунку на вагу вантажу, дальність безпосадкових перельотів перевершують будь літаки і вертольоти. Їм не потрібно витрачати паливо для підтримки себе в повітрі. Вони можуть залишатися в повітрі тижнями і не вимагають злітно-посадкової смуги. До їх недоліків відносять малу швидкість, низьку маневреність і необхідність в гігантських ангарах для обслуговування.

На жаль, після знаменитої і трагічної смерті Гінденбурга, який забрав із собою життя 36 людей, люди стали боятися дирижаблів і їх розвиток зупинився. Цікаво, що це навіть не була найбільша за кількістю жертв катастрофа - час аварії американського дирижабля USS Akron загинуло 73 людини, при тому, що він був наповнений гелієм, а не воднем, як Гінденбург. Ще одна знаменита аварія сталася з британським дирижаблем R101 (48 жертв), який був побудований на верфях Кардінгтона.

Існуючі зараз дирижаблі використовуються в наукових або розважальних цілях. Але деякі ентузіасти хочуть це змінити. Один з них - ні хто інший, як Брюс Дікінсон, соліст групи Iron Maden. Його дітище зараз знаходиться саме в одному з ангарів Кардінгтона, де майже 100 років тому почали будувати дирижаблі. Мрія Дикинсона - відновлення пасажирських і вантажоперевезень, і тисячі дирижаблів в небі планети. Тому він став со-інвестором компанії Hybrid Air Vehicles, заснованої винахідником Роджером Мунком.

Дирижабль Airlander 10 був спочатку виготовлений на замовлення американських військових. Компанія виграла півмільйонний контракт на будівництво гібридного літального апарату з метою ведення спостережень з повітря. Після того, як у військових скінчилися гроші, Hybrid Air Vehicles викупила дослідний зразок, і перегнала його назад в Англію.

Гібриди мають форму крила, що надає їм підйомну силу. Вони витрачають трохи більше палива, ніж класичні дирижаблі, зате мають велику швидкість пересування, зберігаючи переваги апаратів легше повітря - зокрема, можливість приземлитися на будь-яке досить плоске місце.

AirLander from Airlander by Hybrid Air Vehicles on Vimeo.

Немає коментарів: